Gênero e sexualidade na formação em comunicação

experiências docentes na Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP)

Authors

  • Karina Gomes Barbosa UFOP
  • Felipe V. K. M. Mendonça UFOP

DOI:

https://doi.org/10.46952/rebej.v12i30.479

Keywords:

Prática docente, Gênero, Sexualidade, Ensino de Comunicação/Jornalismo

Abstract

In this text we develop an experience report that goes through the challenges of, as a female teacher/researcher and gay teacher/researcher, to build, together and together with students, ways of existence in a cis-hetero-patriarchal, racist and normative society. We ponder over lived situations, narrate paths taken and mobilize theoretical, political and epistemological references that were necessary in this journey. We hope to contribute to the expansion of reflections around teaching practice, marked by discussions around gender and sexuality, in the spectrum of education in Communication and the commitment to a localized action, articulated between teaching, research and extension in a public university in the interior of the country.

Author Biographies

Karina Gomes Barbosa, UFOP

Doutora em Comunicação Social e professora de graduação em jornalismo e do Programa de Pós-Graduação em Comunicação da UFOP.

Felipe V. K. M. Mendonça, UFOP

Doutor em Ciências da Comunicação e professor de graduação em jornalismo e do Programa de Pós- Graduação em Comunicação da UFOP.

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Published

2022-06-22

How to Cite

Gomes Barbosa, K. ., & V. K. M. Mendonça, F. . (2022). Gênero e sexualidade na formação em comunicação: experiências docentes na Universidade Federal de Ouro Preto (UFOP). Revista Brasileira De Ensino De Jornalismo, 12(30), 64–78. https://doi.org/10.46952/rebej.v12i30.479

Issue

Section

Relato de Experiência